^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    11.06.2018 – 15.06.2018 Tydzień wycieczek szkolnych, projekt edukacyjny: Piękna nasza Polska cala
  • 2 Kartka z kalendarza
    18.06.2018 - 21.06.2018 Szkolny projekt edukacyjny
  • 3 Kartka z kalendarza
    22.06. 2018 Zakończenia roku szkolnego: .................................................................................... Cz. I - kl. 1-3 - godz. 9.00 .................................................................................... cz. II - kl. 4-7 - godz. 10.00
  • 4 Kartka z kalendarza
    11.06.2018 – 15.06.2018 Tydzień wycieczek szkolnych, projekt edukacyjny: Piękna nasza Polska cala .................................................................................... 18.06.2018 - 21.06.2018 Szkolny projekt edukacyjny
  • 5 Kartka z kalendarza
    22.06. 2018 Zakończenia roku szkolnego: .................................................................................... Cz. I - kl. 1-3 - godz. 9.00 .................................................................................... cz. II - kl. 4-7 - godz. 10.00
baner

Odwiedza nas 92 gości oraz 0 użytkowników.

WYNIKI LIGI ZADANIOWEJ Z INFORMATYKI-KWIECIEŃ

Miejsce

Imię i Nazwisko

Klasa

X/

2017

XI

/2017

XII/

2017

I/

2018

II/

2018

III/

2018

IV/

2018

Razem

1

Klara Hofman

6A

13

15

9

10

15

15

20

97

2

Jakub Górski

6B

13

14

8

10

14,5

12

20

91,5

3

Agnieszka Borowska

6B

12

14

8

10

14,5

15

16

89,5

4

Antoni Piętka

4D

13

9

9

9

10

11

15

76

5

Anna Jagłowska

6A

9

15

8

10

13,5

 

20

75,5

6

Wiktor Żurek

4D

9

11

7

9,5

13

8

15

72,5

7

Wojciech Estkowski

6D

10

10

 

8,5

13,5

8

15,5

65,5

8

Antonina Jarzyńska

5B

8

 

8

 

 

 

 

16

9

Grzegorz Pancer

5D

9

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZADANIA MAJ

Zad. 1 (3p)

Szyfr Cezara jest jedną z najprostszych technik szyfrowania. Każda litera tekstu niezaszyfrowanego zastępowana jest inną, oddaloną o stałą pozycję (klucz szyfru) w alfabecie z zachowaniem kierunku zmiany tekstu. Alfabet traktujemy cyklicznie, tzn. po ostatniej literze Z następuje ponownie litera A, B, C, itd.

Przykład:

Niech będzie dany alfabet: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Słowo SZYFR z kluczem 3 zostanie zastąpione słowem VCBIU.

Słowo KLASA z kluczem 5 zostanie zastąpione słowem PQFXF.

Wskaż zaszyfrowany tekst dla słowa KOMPUTER z kluczem 10.

 

Zad. 2 (5p)

Napisz program w Scratchu, w którym efektem będzie poniższy rysunek. Użyj pętli powtórz.

 

Prześlij zdjęcie strony ze Scratcha  (PrtScn) z napisanym skryptem.

 

Zad. 3 (3p)

Mały Bajtek chce sprawdzić Ciebie, czy dobrze posługujesz się klawiaturą telefonu komórkowego. Otóż zamiast wiadomości tekstowej przesłał Tobie ciąg cyfr, które oznaczają kliknięcia na dany klawisz, aby na klawiaturze telefonu komórkowego uzyskać pożądany znak. Przykład: ciąg 8 33 7777 8 oznacza słowo test. Raz naciśnięta „8” oznacza wybór litery „t”, dwa razy naciśnięta „3” oznacza, że został wybrany znak „e” itd. Litery oddzielone są znakiem spacji.

  1. Jakie słowo kryje się pod ciągiem cyfr:

55 666 66 55 88 777 7777 ?

  1. Jaki ciąg cyfr odpowiada słowu informatyka?

 

 

Zad. 4. (5p)

Korzystając z dostępnych programów do tworzenia infografiki np. http://www.easel.ly/ lub https://www.canva.com/, opracuj ciekawy plakat, na którym zamieścisz informacje, w jaki sposób dbasz o swoje bezpieczeństwo w sieci. Plakat prześlij wraz z rozwiązaniem testu.

(Uwaga: na podanych wyżej stronach należy zarejestrować się, podając swój szkolny adres mailowy).

 

ZADANIA KWIECIEŃ

Zad.1 (4p)

Poniżej przedstawiono pewien algorytm:

Jaki będzie wynik działania tego algorytmu dla a = 36 i b = 27?

Zad.2 (4p)

Jaki nowy wyraz powstał w wyniku powyższych operacji wyrazowych?

Zad. 3 (3p)

Zad. 4 (4p)

Arkusz kalkulacyjny Excel został wypełniony tak, jak na rysunku:

Napisz, jaki liczby będą wynikami działań:

Gdy wpiszemy 0 do komórki B3, wtedy niektóre wyniki się zmienią. Które?

Zad. 5 (5p)

Załóż konto na platformie edukacyjnej LearningApps.org. Utwórz dowolny quiz lub grę na temat cyberbezpieczeństwa (max 10 pytań/zadań) przeznaczoną dla swoich rówieśników.  Prześlij link do zapisanej przez siebie aplikacji.

 

Rozwiązania zadań z lutego

zad. 1 odp. c: a=6, zad. 2 BAJT = NMXG, DZWY=PLIK, zad. 3. 1A, 2C, zad.4

K.Hofman

W.Żurek

W.Estkowski