^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    18.05.2018 - wystawienie ocen proponowanych oraz zagrożeń .................................................................................... 04.06.2018 – wystawienie ocen rocznych
  • 2 Zebrania z rodzicami
    23.05.2018 - zebrania klas 1-3 .................................................................................... 24.05.2018 - zebrania klas 4-7
  • 3 Kartka z kalendarza
    30.05.2018 - Dzień Dziecka Olimpiada sportowa .................................................................................... 01.06.2018 – wolny, z puli dyrektora szkoły, zajęcia opiekuńcze oraz udział w imprezach miejskich
  • 4 Kartka z kalendarza
    11.06.2018 – 15.06.2018 Tydzień wycieczek szkolnych, projekt edukacyjny: Piękna nasza Polska cala .................................................................................... 18.06.2018 - 21.06.2018 Szkolny projekt edukacyjny
  • 5 Kartka z kalendarza
    22.06. 2018 Zakończenia roku szkolnego: .................................................................................... Cz. I - kl. 1-3 - godz. 9.00 .................................................................................... cz. II - kl. 4-7 - godz. 10.00
baner

Odwiedza nas 62 gości oraz 0 użytkowników.

Godzina Kodowania - trzecia edycja

 

Już kolejny raz nasi uczniowie podczas zajęć komputerowych uczestniczyli w Godzinie Kodowania w ramach Tygodnia Informatyki (Computer Science Education Week, 9-15 grudnia), który wspierają m.in. Bill Gates, Mark Zuckerberg, Chris Bosh. W tym roku nowością była nauka programowania oparta na popularnej grze Minecraft oraz Star Wars - tworzenie galaktyki za pomocą kodu.

 http://godzinakodowania.pl/

  

Godzina Kodowania jest globalną akcją, w której udział biorą dziesiątki milionów uczniów z ponad 180 krajów. Nieważne kim jesteś ani skąd pochodzisz, każdy może zostać uczestniczyć spróbować swoich sił. Jednogodzinne samouczki są dostępne w ponad 40 językach. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie.

Godzina kodowania jest dostępna dla wszystkich w wieku od 4 do 104 lat.  Zachęcamy wszystkich do spróbowania swoich sił.

https://code.org/

Joanna Kordzińska

 

Kodujemy i tańcujemy :)

W piątek 16 października uczniowie z klasy 3d wzięli udział w zabawie w kodowanie (lekcja zrealizowana na podstawie scenariusza pani Anny Krawczyk „Kodowanie bez komputera”)  w związku z obchodami święta programowania – Code Week. Kodowanie to przede wszystkim wspaniała zabawa i dużo śmiechu. Zadaniem uczniów było zakodowanie ( znak na kartce) kroków tanecznych jakie ma wykonać inne dziecko z klasy. Każdy miał okazję „być” kodem i skomplikowanym programem komputerowym, który ten kod rozszyfrował.

 „Dziś uczyliśmy się kodowania i robiliśmy różne tańce, sami je zrobiliśmy. Było przyjemnie i wszyscy tańczyli, to było super!”

 Zuzanna Nolka

 „ Dzisiaj uczyliśmy się kodowania. Byliśmy robotami. Robiliśmy strzałki i różne znaki. Potem wykonywaliśmy kod osoby, która stała naprzeciwko, a ta osoba wykonywała ruchem nasz kod.”

                     Maksymilian Staszak

 „Robiliśmy z kodów taniec, wydawało się to proste, ale tak nie było. Każdy z nas miał stworzyć jeden ruch, a potem z wszystkich pani ułożyła taniec.”

     Laura Napierała

Jesteśmy w III edycji programu Mistrzowie Kodowania

 Nasza szkoła przystąpiła po raz kolejny do programu Mistrzowie Kodowania. Program ten organizowany jest przy udziale Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Samsung Electronics Polska. Patronat nad projektem objęły Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Gospodarki oraz Ministerstwo Cyfryzacji i Administracji. Ma on na celu rozwijanie w dzieciach umiejętności kreatywnego i analitycznego myślenia. Mistrzowie Kodowania to nowa inicjatywa w polskich szkołach.

 

W tym roku w szkoleniach uczestniczyły także 4 nasze nauczycielki z klas 1-3. Podczas szkolenia poznały zasady pracy w programie Scratch, w którym programować może każdy.

Chcemy popularyzować Scratcha i wykorzystywać go na lekcjach. Uczniowie dzięki temu programowi uczą się tworzyć różne animacje, gry i interakcje z obrazem z kamery. To wszystko można zaprogramować w Scratchu, wystarczy mieć tylko wiele pomysłów i trochę dobrych chęci.

Agnieszka Mikulska-Spalona

 

Zagrać na Stadionie Narodowym – jak spełniają się marzenia.

1 czerwca 2015 trójka uczniów (najbardziej wiernych uczestników kółka komputerowego) pojechała z opiekunem Joanna Kordzińską do Warszawy. Na ten dzień  nasza szkoła dostała zaproszenie, by uczestniczyć w II  Festiwalu  Mistrzów Kodowania.

Wokół płyty boiska na Stadionie Narodowym zostało rozlokowanych osiem scen. Każda z nich była oznaczona innym kolorem. Przed wejściem na teren festiwalu, każdy uczestnik otrzymał opaskę na rękę, w kolorze przyporządkowanym danej strefie i rozkładowi zajęć dla grupy z jego szkoły. Naszym kolorem przewodnim był kolor pomarańczowy. Całość została zorganizowana w taki sposób, aby każdy mógł łatwo odnaleźć się w harmonogramie i aby nie ominęła go żadna z atrakcji przygotowanych w ramach imprezy.

Każda grupa uczestnicząca w Festiwalu miała możliwość zaprezentowania swoich mistrzowskich działań i my też skorzystaliśmy z tej okazji. Chłopcy zaprezentowali swoje najnowsze skrypty.

Naszym uczniom najbardziej spodobała się jazda na byku oraz możliwość gry w piłkę na murawie stadionu. Podczas całego pobytu czuliśmy się jak wyjątkowi goście, korzystaliśmy ze strefy VIP i mogliśmy przekonać się jaki jest z niej widok.  Na zakończenie dnia z przewodnikiem oglądaliśmy jak wygląda Trasa Piłkarza. Na własnej skórze przekonaliśmy  się, którędy piłkarze przybywają na stadion, zobaczyliśmy jak wygląda Strefa Zawodnicza, poznaliśmy zakamarki piłkarskiej szatni, a na koniec wczuliśmy się w rolę piłkarza w pomeczowej Sali Konferencyjnej.

W przyszłym roku nasza szkoła ponownie weźmie udział w programie Mistrzowie Kodowania i każdy zapalony programista będzie mógł podobna podróż odbyć za rok.

Joanna Kordzińska

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube