^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    11.06.2018 – 15.06.2018 Tydzień wycieczek szkolnych, projekt edukacyjny: Piękna nasza Polska cala
  • 2 Kartka z kalendarza
    18.06.2018 - 21.06.2018 Szkolny projekt edukacyjny
  • 3 Kartka z kalendarza
    22.06. 2018 Zakończenia roku szkolnego: .................................................................................... Cz. I - kl. 1-3 - godz. 9.00 .................................................................................... cz. II - kl. 4-7 - godz. 10.00
  • 4 Kartka z kalendarza
    11.06.2018 – 15.06.2018 Tydzień wycieczek szkolnych, projekt edukacyjny: Piękna nasza Polska cala .................................................................................... 18.06.2018 - 21.06.2018 Szkolny projekt edukacyjny
  • 5 Kartka z kalendarza
    22.06. 2018 Zakończenia roku szkolnego: .................................................................................... Cz. I - kl. 1-3 - godz. 9.00 .................................................................................... cz. II - kl. 4-7 - godz. 10.00
baner

Odwiedza nas 109 gości oraz 0 użytkowników.

Andrzejki z robotami

Piątkowy  wieczór uczniowie z kółka  komputerowego zamiast wróżb i lania woskiem  wybrali programowanie robotów.

W październiku zdecydowaliśmy się udział w Międzynarodowym Konkursie z Programowania Robotów Wonder League Robotics Competition Missions. Zawody  organizuje firma Wonders, producent robotów Dash i Dot.

Nasi uczniowie są podzieleni na 4 grupy.  Ich zadaniem jest  takie zaprogramowanie robotów, by wykonały  5 misji. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem: Ratujmy siedliska zwierząt.

Nasza szkoła zakupiła matę, która jest dedykowana dla naszego konkursu.  Po konkursie może być wykorzystywana przez wszystkie klasy jako mata edukacyjna. Podzielona na 30 cm kwadraty, będzie idealna do pracy nie tylko z robotami Dash.

 

Pierwsze zadanie - Zwierzęcy kamuflaż. Nasz robot musi zbadać wyspę i dowiedzieć się, gdzie znajdują się zwierzęta. Najciekawszym momentem w tej misji było nagrywanie odgłosów dzikich zwierząt. Dla większości grup zadanie okazało się łatwe i przyjemne.

W drugiej misji najlepiej spisali się chłopcy, którym udało  się pomóc robotowi Dash w wykluciu się niebieskobrzusznych żółwi morskich. Nasz Dash zepchnął płonącą górę śmieci z plaży, zanim narodzą się małe żółwie - cel w drugiej misji.

 Wspólnie spędzone 4 godziny minęły nie wiadomo kiedy.

Joanna Kordzińska

Więcej informacji na naszym blogu

 http://mistrzowiekodowaniawsp2.blogspot.com/

 

CodeWeek EU

 

                Po raz kolejny nasza szkoła uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania. W tym roku nasi uczniowie klas 5 i 6 uczęszczający na zajęcia z kółka "Duszkowe wędrówki z Cieszkowianką" samodzielnie opracowali i przeprowadzili warsztaty z robotami Dash w klasach 1-3.

Przygotowując się do tego zadania uczniowie skrupulatnie zaplanowali co i jak w ciągu 1 godziny lekcyjnej chcą pokazać młodszym uczniom naszej szkoły. Wybór padł na 2 programy: Go i Blocklify 4 Kids. Nie obyło się oczywiście bez ćwiczeń praktycznych :)

Na początku zajęć Dash witał się z uczniami co wywoływało duże zaciekawienie dzieci. Skrypt witający został wcześniej zaprogramowany prze samych prowadzących.

Pierwsze polecenia dzieci wydawały w programie Go. Klasy były dzielone na 2 grupy i rozgrywały  między sobą mecz.  Radość ze strzelenia gola była ogromna.

Druga część zajęć była prowadzona w programie Blocklify 4 Kids. Dziewczynki przygotowały piękny plan miasta.  Uczniów za pomocą bloczków z poleceniami musieli przeprowadzić Dasha z jednego miejsca do drugiego wskazanego przez poprzednią parę.

     https://codeweek.org.pl/

W ciągu 1  tygodnia nasi Mistrzowie Kodowania byli w 14 klasach 1-3. W efekcie z naszymi robotami miało szansę bawić się około 330 uczniów. Dzieci po zajęciach były zachwycone. Wykonały bardzo dużo prac związanych  z robotami Dash i Dot. Będą one zaprezentowane wszystkim uczniom naszej podczas najbliższej akcji Godzina Kodowania 2016.

Moi uczniowie z dużym zainteresowaniem i ciekawością uczestniczyli w zajęciach. Kierowali robotami ulicami miasta, ćwicząc prawą i lewą stronę. Bardzo podobał się uczniom mecz piłki nożnej, w którym drużyna chłopców zdobyła dwa gole. Mamy nadzieję, że takich zajęć będzie  jeszcze więcej!

Małgorzata Kostecka z klasą 3b

  

Dash&Dot

 Jednym z piorytetów w naszej szkole jest upowszechnienie umiejętności programowania - języka przyszłości.  Służyć temu mają nasze nowo zakupione roboty Dash.  Docelowo roboty będą wspomagać pracę nauczycieli na wszystkich przedmiotach.

Różnorodne ćwiczenia z działem robotów mają na celu zaktywizować ucznia, pobudzić go do twórczego myślenia i nabycia umiejętności kreatywnego. Świadome wykorzystanie technologii ma pomóc w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.

Z zarobionych pieniędzy z tegorocznego festynu planujemy m.in. zakup kilku wesołych robotów.  Obecnie zajęcia z nimi mają uczniowie podczas kółka komputerowego. Podczas najbliższego CodeWeek w dniach 15-23 października w klasach 1-3 nasi młodzi Mistrzowie Kodowania odwiedzą klasy 1-3 i pokażą jak można komunikować się z robotami.

Joanna Kordzińska

 

Mistrzowie Kodowania - poznajemy App Inventor

W ramach tegorocznego programu dostaliśmy zaproszenie na kolejne szkolenie. Tym razem prezentowany był program App Inventor. Jest to aplikacja umożliwiająca łatwe tworzenie aplikacji dla Androida. Gry stworzone w tej aplikacji można zainstalować w swoim telefonie  komórkowym lub tablecie  i swobodnie z nich korzystać. Podczas 2-dniowego szkolenia pod okiem trenera Mirka Kelniarza mogliśmy poznać wiele ciekawych rozwiązań, które z powodzeniem można zastosować w pracy z naszymi uczniami.

Szansę poznania tego środowiska mają nasi uczniowie klas 5-6. Od lutego zajęcia będą prowadzone w każdą środę w godz. 16.40 - 18.10. Chętni mogą się już zapisywać w sali 112 - ilość miejsc ograniczona. Zapraszam MŁODYCH MISTRZÓW.

Joanna Kordzińska

 

Świąteczne kartki

Klasy 5 i 6 w ramach zajęć komputerowych, kończą w tym roku szkolnym swoją przygodę z programowaniem w  aplikacji Scratch. Ostatnią pracą jaką nasi Mistrzowie Kodowania samodzielnie opracowywali była kartka bożonarodzeniowa. 

Zapraszamy do zapoznania się z efektami pracy naszych uczniów.

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube