^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    9 Listopada - zajęcia projektowe. .................................................................................... Obchody 100 rocznicy odzyskania Niepodległości. Udział klas 5-8 w koncercie szkolnym w LOSiR
  • 2 Kartka z kalendarza
    11.11. 2018 - udział szkoły w Lubońskim Biegu Niepodległości i obchodach miejskich
  • 3 Kartka z kalendarza
    14.11.2018 – wywiady dla rodziców kl. 1-3 .................................................................................... 15.11. 2018 – wywiady dla rodziców klas 4-8
  • 4 Kartka z kalendarza
    03.12.2019 – wystawienie ocen proponowanych za I sem oraz zagrożeń
  • 5 Kartka z kalendarza
    06.12. 2018r. - Szkolny Dzień Wolontariatu
baner

Odwiedza nas 84 gości oraz 0 użytkowników.

Nauka programowania w Baltie

Ostatni weekend października w naszej szkole upłynął „programistycznie”. 11 naszych nauczycieli miało możliwość uczyć się od jednego z czołowych programistów na świecie – Bohumira Soukup.  Czecha, biegle posługującym się j. polskim, twórcą programu Baltie. Za swój olbrzymi wkład w rozwijanie idei nauki programowania ceniony przez takich znanych wykładowców  jak Seymour Papert (MIT, Logo), Mitchel Resnick (Scratch)  i wielu innych.

Baltie jest to wizualny język programowania, który uczniom może towarzyszyć od najmłodszych lat do szkoły średniej. Programowanie w Baltie to przede wszystkim twórcza i rozwijająca zabawa w myślenie.

Podczas warsztatów zostaliśmy zapoznani z ogromnymi możliwościami tego języka, platformą konkursową oraz przygotowywaną aplikacją na urządzenia mobilne. Pan Bohumir podzielił się z nami swoimi ogromnymi umiejętnościami pedagogicznymi oraz ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, które możemy wykorzystać teraz w pracy z naszymi uczniami.

Było to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie i mamy nadzieję, że to nie było nasze ostatnie spotkanie.

Joanna Kordzińska

 

Nietypowy gość

Świetlicę szkolną odwiedzają różni goście: przedstawiciele ciekawych i ważnych zawodów, emerytowani nauczyciele SP2, babcie, dziadkowie uczniów… Kilka dni temu do świetlicy zawitał zupełnie inny gość: robot Dash. Dzięki zabawie z nim dzieci mogły poznać podstawy programowania, wyzwolić własną kreatywność, ćwiczyć logiczne myślenie. Robot gościł dłużej niż to było planowane, a „świetliki” zgodnym chórem zachęcały Dasha do ponownych odwiedzin.

wychowawcy świetlicy

 

Międzynarodowe Zawody Wonder League

Dzięki zakupionym w tym roku szkolnym przez Radę Rodziców robotom Dash i Dot uczniowie uczestniczący na zajęcia pozalekcyjne z programowania mogli wziąć udział w Międzynarodowym Konkursie z Programowania Robotów. Konkurs jest corocznie organizowany przez  firmę Wonder, producenta robotów Dash i Dot. Od tego roku zawody mają charakter międzynarodowy. Wcześniej były organizowane tylko w USA. 
Tegoroczna edycja zawodów odbywała się pod hasłem: Ratujmy siedliska. Uczniowie podzielili się na 4 grupy. Każda z nich pracowała samodzielnie i z dużym poświęceniem. Do wykonania było 5 różnych misji, które opracowywane były w programie Wonder. 

Nasze misje były urozmaicone i polegały na: zbadaniu wyspy, gdzie mieszkają zwierzeta; przesuwaniu przedmiotów w zależności od położenia innych obiektów; ratowaniu rzadkich gatunków królików i udzieleniu pomocy podczas gaszenia pożarów. Tak naprawdę to udział w zawodach był dla wszystkich wielką przygodą.

Efekty naszych działań musiały być sfilmowane. Jednej grupie udało się zrealizować wszystkie zamierzone cele. Mam nadzieję, że w przyszłym roku taką satysfakcję będzie miało wielu naszych uczniów.

Joanna Kordzińska

Zapraszamy na naszego bloga oraz na nasz kanał youtube.com

http://mistrzowiekodowaniawsp2.blogspot.com/

https://www.youtube.com/channel/UCZQxpiGSvSUMaN8mA5Ia7Bg

 

Godzina Kodowania 2017

Po raz kolejny zapraszamy rodziców do wspólnej zabawy z dziećmi w ramach  największej inicjatywy edukacyjnej w historii. Jest ona organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA). Można w niej uczestniczyć przez cały rok z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu.

Dla osób w każdym wieku przygotowane są zadania, łamigłówki z różnymi postaciami o zróżnicowanym poziomie trudności. Rozwiązywanie zadań polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.

Nie jest potrzebne żadne przygotowanie informatyczne, czy w zakresie programowania :)

 http://godzinakodowania.pl/

https://studio.code.org/

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube