^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    9 Listopada - zajęcia projektowe. .................................................................................... Obchody 100 rocznicy odzyskania Niepodległości. Udział klas 5-8 w koncercie szkolnym w LOSiR
  • 2 Kartka z kalendarza
    11.11. 2018 - udział szkoły w Lubońskim Biegu Niepodległości i obchodach miejskich
  • 3 Kartka z kalendarza
    14.11.2018 – wywiady dla rodziców kl. 1-3 .................................................................................... 15.11. 2018 – wywiady dla rodziców klas 4-8
  • 4 Kartka z kalendarza
    03.12.2019 – wystawienie ocen proponowanych za I sem oraz zagrożeń
  • 5 Kartka z kalendarza
    06.12. 2018r. - Szkolny Dzień Wolontariatu
baner

Odwiedza nas 62 gości oraz 0 użytkowników.

Misja na Marsa

Klasa 4a oraz uczniowie uczęszczający na kółko komputerowe i  matematyczne uczestniczyli w warsztatach z programowania organizowanych przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe.  Zajęcia odbywały się w niedawno udostępnionej przestrzeni Laboratorium Szkoły Przyszłości.

Klasa 4a została podzielona na 5 zespołów  projektujących  poruszanie się mini-łazika marsjańskiego. Zadaniem uczestników było zaprojektowanie oprogramowanie do wykonania jednej wybranej marsjańskiej misji. Wcześniej  wykonali  szereg zadań aby poznać sposoby zdalnego operowania robotami, dowiedzieli się w jaki sposób łazik potrafi orientować się w przestrzeni oraz jak ważne jest planowanie pracy w realizacji projektów. Zadania były realizowane przy pomocy klocków LEGO MINDSTORMS EV3.

 

Klasy 5 i 6 – uczestnicy kółek zainteresowań dodatkowo uczestniczyli jeszcze w zajęciach wprowadzających do zajęć z mechatroniki. Dzieci miały do dyspozycji szereg urządzeń elektronicznych takich jak głośniki, diody, wyświetlacze, przekaźniki ale także sensory ruchu, termometry, mikrofony, Genuino 101 wyposażone w akcelerometr, żyroskop oraz moduł komunikacyjny Bluetooth Low Energy oraz urządzenia mobilne. Uczniowie wspólnie postanowili zaprojektować czujnik hałasu.  Jego zadaniem było na bieżąco mierzenie poziomu hałasu w sali, w przypadku zbyt dużego poziomu  program uruchamiał  alarm głosowy. 

Kto wie? Może, wśród naszych uczniów są przyszli inżynierowie, programiści, projektanci przyszłości?

Joanna Kordzińska

Barbara Warot

Andrzejki z robotami

Piątkowy  wieczór uczniowie z kółka  komputerowego zamiast wróżb i lania woskiem  wybrali programowanie robotów.

W październiku zdecydowaliśmy się udział w Międzynarodowym Konkursie z Programowania Robotów Wonder League Robotics Competition Missions. Zawody  organizuje firma Wonders, producent robotów Dash i Dot.

Nasi uczniowie są podzieleni na 4 grupy.  Ich zadaniem jest  takie zaprogramowanie robotów, by wykonały  5 misji. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem: Ratujmy siedliska zwierząt.

Nasza szkoła zakupiła matę, która jest dedykowana dla naszego konkursu.  Po konkursie może być wykorzystywana przez wszystkie klasy jako mata edukacyjna. Podzielona na 30 cm kwadraty, będzie idealna do pracy nie tylko z robotami Dash.

 

Pierwsze zadanie - Zwierzęcy kamuflaż. Nasz robot musi zbadać wyspę i dowiedzieć się, gdzie znajdują się zwierzęta. Najciekawszym momentem w tej misji było nagrywanie odgłosów dzikich zwierząt. Dla większości grup zadanie okazało się łatwe i przyjemne.

W drugiej misji najlepiej spisali się chłopcy, którym udało  się pomóc robotowi Dash w wykluciu się niebieskobrzusznych żółwi morskich. Nasz Dash zepchnął płonącą górę śmieci z plaży, zanim narodzą się małe żółwie - cel w drugiej misji.

 Wspólnie spędzone 4 godziny minęły nie wiadomo kiedy.

Joanna Kordzińska

Więcej informacji na naszym blogu

 http://mistrzowiekodowaniawsp2.blogspot.com/

 

CodeWeek EU

 

                Po raz kolejny nasza szkoła uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania. W tym roku nasi uczniowie klas 5 i 6 uczęszczający na zajęcia z kółka "Duszkowe wędrówki z Cieszkowianką" samodzielnie opracowali i przeprowadzili warsztaty z robotami Dash w klasach 1-3.

Przygotowując się do tego zadania uczniowie skrupulatnie zaplanowali co i jak w ciągu 1 godziny lekcyjnej chcą pokazać młodszym uczniom naszej szkoły. Wybór padł na 2 programy: Go i Blocklify 4 Kids. Nie obyło się oczywiście bez ćwiczeń praktycznych :)

Na początku zajęć Dash witał się z uczniami co wywoływało duże zaciekawienie dzieci. Skrypt witający został wcześniej zaprogramowany prze samych prowadzących.

Pierwsze polecenia dzieci wydawały w programie Go. Klasy były dzielone na 2 grupy i rozgrywały  między sobą mecz.  Radość ze strzelenia gola była ogromna.

Druga część zajęć była prowadzona w programie Blocklify 4 Kids. Dziewczynki przygotowały piękny plan miasta.  Uczniów za pomocą bloczków z poleceniami musieli przeprowadzić Dasha z jednego miejsca do drugiego wskazanego przez poprzednią parę.

     https://codeweek.org.pl/

W ciągu 1  tygodnia nasi Mistrzowie Kodowania byli w 14 klasach 1-3. W efekcie z naszymi robotami miało szansę bawić się około 330 uczniów. Dzieci po zajęciach były zachwycone. Wykonały bardzo dużo prac związanych  z robotami Dash i Dot. Będą one zaprezentowane wszystkim uczniom naszej podczas najbliższej akcji Godzina Kodowania 2016.

Moi uczniowie z dużym zainteresowaniem i ciekawością uczestniczyli w zajęciach. Kierowali robotami ulicami miasta, ćwicząc prawą i lewą stronę. Bardzo podobał się uczniom mecz piłki nożnej, w którym drużyna chłopców zdobyła dwa gole. Mamy nadzieję, że takich zajęć będzie  jeszcze więcej!

Małgorzata Kostecka z klasą 3b

  

Dash&Dot

 Jednym z piorytetów w naszej szkole jest upowszechnienie umiejętności programowania - języka przyszłości.  Służyć temu mają nasze nowo zakupione roboty Dash.  Docelowo roboty będą wspomagać pracę nauczycieli na wszystkich przedmiotach.

Różnorodne ćwiczenia z działem robotów mają na celu zaktywizować ucznia, pobudzić go do twórczego myślenia i nabycia umiejętności kreatywnego. Świadome wykorzystanie technologii ma pomóc w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów.

Z zarobionych pieniędzy z tegorocznego festynu planujemy m.in. zakup kilku wesołych robotów.  Obecnie zajęcia z nimi mają uczniowie podczas kółka komputerowego. Podczas najbliższego CodeWeek w dniach 15-23 października w klasach 1-3 nasi młodzi Mistrzowie Kodowania odwiedzą klasy 1-3 i pokażą jak można komunikować się z robotami.

Joanna Kordzińska

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube