^W górę
  • 2 Kartka z kalendarza
    18.06.2018 - 21.06.2018 Szkolny projekt edukacyjny
  • 3 Kartka z kalendarza
    22.06. 2018 Zakończenia roku szkolnego: .................................................................................... Cz. I - kl. 1-3 - godz. 9.00 .................................................................................... cz. II - kl. 4-7 - godz. 10.00
  • 4 Kartka z kalendarza
    11.06.2018 – 15.06.2018 Tydzień wycieczek szkolnych, projekt edukacyjny: Piękna nasza Polska cala .................................................................................... 18.06.2018 - 21.06.2018 Szkolny projekt edukacyjny
  • 5 Kartka z kalendarza
baner

Odwiedza nas 249 gości oraz 0 użytkowników.

Wizyta w Czechach - październik 2012

Od  15 do 19 października 2012 roku zwiedzaliśmy urokliwe miasto Znojmo, w ramach projektu Socrates Comenius. Było to już  nasze czwarte spotkanie. Do Czech pojechała polska delegacja w składzie: Marta Lewandowska,

czechy   Pierwszego dnia zostaliśmy bardzo serdecznie powitani przez dyrektora szkoły i nauczycieli, a  uczniowie oprowadzili nas po szkole, pokazując m.in. sale lekcyjne, pokój nauczycielski, salę gimnastyczną i stołówkę. Mieliśmy okazję zobaczyć występy najmłodszych uMałgorzata Smoczyk i Paweł Nowaczyk (nauczyciele) oraz Julia Chęcińska, Aleksandra Michalak, Olga Scheffs i Filip Wesołowski (uczniowie).

czniów szkoły w Znojmo oraz wystawę plastyczną przygotowaną specjalnie na nasz przyjazd. Następnie część uczniów ćwiczyła swoje kwestie do sztuki „Statek kosmiczny Noego”,    a pozostali pokazywali nam prezentację na temat swojego hobby. Większość uczniów opowiadała o podróżach i zwierzętach. Nauczyciele omówili przebieg wycieczek rowerowych, zorganizowanych w ich krajach, podczas których uczniowie rozdawali ulotki zachęcające do podejmowania proekologicznych inicjatyw. Na koniec uczennice z Polski umiliły wszystkim czas swoim występem wokalno-tanecznym.

Drugiego dnia mieliśmy możliwość obejrzenia sztuki „Statek kosmiczny Noego”, wystawionej w języku angielskim. Aktorzy zostali nagrodzeni gromkimi brawami. Oprawa techniczna przedstawienia była  przygotowana bardzo profesjonalnie, tj. nagłośnienie, scena, dekoracje i stroje. Tego samego dnia oglądaliśmy prezentację dotyczącą Parku Narodowego w Znojmo. Następnie udaliśmy się tam na długi spacer. Zwiedzając ruiny zamków słuchaliśmy legend i innych ciekawostek związanych z tym miejscem. Park Narodowy Podyjí leży przy granicy z Austrią, a za granicą płynnie łączy się z Parkiem Narodowym Thayatal. Wszystkim się bardzo podobało, spoglądając z  tarasu widokowego mogliśmy podziwiać piękną przyrodę, otaczającą zamek.

Kolejnego dnia zwiedziliśmy kolejką Znojmo: starówkę, wieżę ratuszową , Rynek Masaryka, podziemne tunele, elektrownię wodną i tamę oraz kościół św.Mikołaja (patrona miasta) i kaplicę św. Wacława. Ołtarze w kościele były bardzo bogato zdobione, można tam też zobaczyć sarkofag z relikwiami św. Bonifacego. Ta wycieczka zostanie na długo w naszej pamięci, szczególnie katakumby, gdzie za każdym rogiem czaiła się inna postać (strażnicy podziemnych tuneli).

Podczas pobytu w Znojmo mieliśmy możliwość współpracy, poznawania innych kultur   i zwyczajów, wymiany doświadczeń i nawiązywania nowych przyjaźni.  Wszystkim bardzo się podobało, na pewno jeszcze kiedyś odwiedzimy Znojmo!

Marta Lewandowska

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.