^W górę
  • 1 Kartka z kalendarza
    Szkolny Festyn Rodzinny - 29.09.2018r (sobota) - w godz. 14.00 - 18.00
  • 2 Kartka z kalendarza
    Pasowanie pierwszaków, 12.10.2018 - 10.00 .................................................................................... Szkolny projekt edukacyjny: 100 lat temu w szkole......
  • 3 Kartka z kalendarza
    09.11.2018 - projekt edukacyjny, o godz. 12.00 - udział klas 5-8 w koncercie szkolnym w LOSiR
  • 4 Kartka z kalendarza
    11.11. 2018 - udział szkoły w Lubońskim Biegu Niepodległości i obchodach miejskich
  • 5 Kartka z kalendarza
    14.11.2018 – wywiady dla rodziców kl. 1-3 .................................................................................... 15.11. 2018 – wywiady dla rodziców klas 4-8
baner

Odwiedza nas 189 gości oraz 0 użytkowników.

VIII Festiwal Szkoły z Klasą 2.0

8 i 9 czerwca, odbył się VIII Festiwal Szkoły z Klasą na, którego została zaproszona nasz szkoła. Do Warszawy jechało trzech przedstawicieli naszych uczniów, którzy najbardziej angażowali się w projekt. Były to: Julia Zajączkowska kl.5a,  Amelia Tyklewicz kl.6c i Julia Moryksiewicz kl.6c. Naszymi opiekunami były panie Joanna Kordzińska i Izabela Cieślak.

Wyruszyłyśmy wcześnie rano z dworca głównego w Poznaniu. Podróż minęła przyjemnie i dość szybko. Po dotarciu do Warszawy udałyśmy się do domu Innowacji Społecznych „Marzyciele i Rzemieślnicy” w celu zarejestrowania się. Po rejestracji mieliśmy czas na zrobienie swoich plakatów. O godz. 11:30 odbyło się uroczyste otwarcie festiwalu. Następnie podzielono nas na grupy, w których prezentowaliśmy swoje działania w ramach projektu. Oczywiście nie zabrakło też przerw kawowych podczas, których mogliśmy odpocząć, napić się czy zjeść jakieś przekąski. Po prezentacjach naszych działań wybraliśmy się na obiad. Na spacerze z przewodnikiem dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o naszej stolicy. Po zwiedzaniu udaliśmy się ponownie do domu Innowacji Społecznych, gdzie odbyło się zakończenie festiwalu i rozdanie dyplomów.

Po pełnym dniu wrażeń pojechałyśmy komunikacją miejską do naszego hotelu. Szybko odłożyłyśmy bagaże i udałyśmy się powrotem do centrum miasta. Podczas spaceru zrobiłyśmy sobie zdjęcie z Warszawska syrenką i jadłyśmy tajskie lody. Wykończeni wróciłyśmy do hotelu aby nabrać sił na następny dzień.

Drugiego dnia ponownie pojechałyśmy do domu Innowacji Społecznych na warsztaty. Na warsztatach poznaliśmy nową metodę pracy „Desing thinking”. Nasze działania rozpoczęły się od ćwiczeń z Alfą. Był to punktem wyjścia do rozmowy o empatii, diagnozowaniu potrzeb, projektowaniu i prototypowaniu rozwiązań – czyli o kluczowych elementach DT. Alfa brał udział w lekcji angielskiego, WF-u, muzyki i chemii, a my projektowaliśmy narzędzia, które z sukcesem pomogą mu wziąć udział w lekcjach. W drugiej część warsztatów pracując w grupach projektowaliśmy  szkolne przedmioty i akcesoria. Powstało super krzesło, super ławka, super szkolna szafka i super plecak. Po zakończonych warsztatach pojechałyśmy na dworzec i wyruszyłyśmy do Lubonia.

Uważam ,że projekt Szkoła z klasą jest bardzo ciekawym projektem, ponieważ można w nim nauczyć się wielu ciekawych metod nauczania, myślenia a także uczenia się. Biorąc udział w festiwalu nabyłam wielu nowych przeżyć, bardzo mi się podobało oraz zachęcam wszystkich do brania udziału w projekcie w przyszłym roku.

Julia Moryksiewicz kl.6c

Tak było na VIII Festiwalu Szkoły z Klasą - https://szk.szkolazklasa.org.pl/bylo-viii-festiwalu-szkoly-klasa/#

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.