• 1 Kartka z kalendarza
    19.06. 2019r - zakończenie zajęć szkolnych
  • 2 Kartka z kalendarza
    10.06.2019 – wystawienie ocen rocznych
  • 3 Kartka z kalendarza
    19.06. 2019r - zakończenie zajęć szkolnych
  • 4 Kartka z kalendarza
    10.06.2019 – wystawienie ocen rocznych
  • 5 Kartka z kalendarza
    19.06. 2019r - zakończenie zajęć szkolnych
baner

Rozstrzygniecie konkursu "'Bo Każdy może być programistą - Wielkanocna kartka świąteczna”

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w szkolnym konkursie informatycznym ,,Wielkanocna kartka świąteczna”. Po długich obradach J jury konkursowe wybrało 3 zwycięskie kartki. Wszystkie praca były oryginalne i pomysłowe. Najważniejsze kryteria, jakimi kierowaliśmy się w wyborze kartek to: estetyka pracy, oryginalny pomysł, ciekawa kompozycja, a także nakład pracy.

 Poniżej zamieszczamy kartki nagrodzonych osób. Gratulujemy !

I miejsce Antoni Piętka kl. 5 d

II miejsce Kacper Piechowicz kl. 7B

III miejsce Natasza Ogrodzka kl. 4c

Wyróżnienie: Natalia Szuster kl. 6e

  

Dziękujemy

Konkurs PIXanka.

Zapraszam wszystkich uczniów do udziału w multimedialnym konkursie programistycznym. Celem jest stworzenie własnej gry w bezpłatnej aplikacji PixBlocks, w której królik PIX zbiera wirtualne pisanki. Swoje zgłoszenia konkursowe można nadsyłać do 25 kwietnia 2019 roku.

https://pixblocks.com/pixanka/

 Na obecną chwilę swoją grę w konkursie umieścił nasz uczeń

Stanisław Gauza.

https://youtu.be/4V1Ski0QfpQ

 

Osoba, której gra zdobędzie najwięcej polubień w konkursie na YouTube i Facebook’u otrzyma nagrodę główną – telefon Huawei Y7 PRIME.  9 kolejnych miejsc otrzyma nagrody  w postaci koszy, wypełnionych  słodyczami i upominkami PixBlocks.

 

Gorąco zachęcam do  wspierania i głosowania na naszego ucznia.

Joanna Kordzińska

 Mamy rekord Guinnessa w jednoczesnej lekcji z nowych technologii!

 Ostatecznie do projektu zakwalifikowało się 64 szkół w Polsce i na Litwie, które w grudniu zeszłego roku brały udział w tym samym czasie w lekcji poświęconej nowym technologiom. W ustanawianiu rekordu uczestniczyło 1793 uczniów. Celem lekcji było m.in. uzyskanie wiedzy na temat nowoczesnych technologii takich jak Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja, robotyka czy rozwiązania dla inteligentnych miast.


Informacja o pobiciu Rekordu Guinnessa była dostępna 4 kwietnia, my czekaliśmy na ostateczne potwierdzenie:

https://www.facebook.com/ArchitectsPL/videos/2670842389654912/

http://www.guinnessworldrecords.com/world-records/546270-largest-emerging-technologies-
lesson-multiple-venues?fbclid=IwAR3oVPGXxmPB0-
BhldnCJGm5BTzMOyl8HWWcC3hC4kDEseoWISiZEERmRYA

Joanna Kordzińska

 

Spotkanie z twórcą programu Baltie

“Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.”- Bill Gates

 

15 i 16 lutego Cieszkowianka miała przyjemność zorganizowania dla chętnych nauczycieli szkolenia z metodyki programowania w języku Baltie. Szkolenie prowadził sam twórca tego programu Bohumír Soukup – czeski programista, właściciel Firmy SGP Systems. Za swój olbrzymi wkład w rozwijanie idei nauki programowania, ceniony przez takich znanych wykładowców  jak Seymour Papert (MIT, Logo), Mitchel Resnick (Scratch) i wielu innych.

Baltie to narzędzie do programowania i rysowania dla dzieci od czwartego roku życia, poprzez szkołę podstawową do szkoły średniej. Zamiast pisania poleceń - program układa się z elementów przypominających klocki czy puzzle. Programowanie w tych środowiskach nie wymaga zaawansowanej wiedzy matematycznej i przynosi natychmiastowe efekty. Uczniowie mogą swobodnie eksperymentować i od razu oglądać rezultaty zmian.  Mimo swej prostoty, jest to program umożliwiający programowanie na poziomie Pascala, C i C#.

Podczas szkolenia z poziomu C1 i C2, zostaliśmy zapoznani z jego ciekawymi możliwościami, z platformą konkursową www.baltie.net oraz nową aplikacją działającą na urządzeniach mobilnych Baltie 2.  W trakcie warsztatów Pan Bohumir z dużym zaangażowaniem podzielił się z nami swoim doświadczeniem oraz ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi do pracy z uczniami.

Uczestnikami szkolenia byli także nauczyciele naszych lubońskich szkół: Anita Pietrzak (SP4), Wiesława Stankiewicz (SP5), Paulina Kostrzewa (SP5), Piotr Świdziński (SP3), Katarzyna Minge (SP2), Beata Adamska (SP2) Joanna Jędrzak (SP2) oraz Barbara Warot (SP2).

Było to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie i mamy nadzieję, że to nie było ostatnie spotkanie nauczycieli informatyki w Luboniu.

Koordynator powiatowy projektu Baltie w woj. wielkopolskim

Joanna Kordzińska



V edycja Turnieju Informatycznego „Edukacja-Informatyka-E-zabawa”

  Po raz pierwszy nasi uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w Turnieju Informatycznym organizowanym przez Zespół Szkół Ekonomicznych w Poznaniu dla klas 7 i 8 szkół podstawowych oraz 3 kl. gimnazjum.

Turniej składał się z 2 etapów. W pierwszym etapie szkolnym drużyny 3 osobowe rozwiązywały test obejmujący wiadomości z podstawy programowej z informatyki dla szkoły podstawowej. W naszej szkole takich zespołów zgłosiło się 6. Na etap finałowy 11 stycznia zostały zaproszone 24 zespoły z najlepszymi wynikami. Naszą szkołę reprezentowali: Dawid Rozmiarek, Jakub Górski oraz Stanisław Gauza.

Czytaj więcej: V edycja Turnieju Informatycznego „Edukacja-Informatyka-E-zabawa”

Copyright © 2019. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube