• 1 Kartka z kalendarza
    Dzień Otwarty w Cieszkowiance Przyszłorocznych Uczniów klas 1 i ich Rodziców zapraszamy do Cieszkowianki ................................................................... 2 marca 2010 w godz. 14.00 - 16.00
  • 2 Kartka z kalendarza
    13 marca zgłoszenia do Konkursu Wiosennego
  • 3 Kartka z kalendarza
    Zbieramy mydło dla najbiedniejszych w afrykańskich wioskach. .................................................................... Termin zakończenia zbiórki: 30 kwietnia 2020 .................................................................... STREFA DOBRYCH UCZYNKÓW
  • 4 Kartka z kalendarza
    06.03.2020 - malowanie motyli dla Hospicjum godz. 17.00 -19.00
  • 5 Kartka z kalendarza
    20.03.2020 – Dzień Patrona, powitanie wiosny
baner

„Kodować każdy może”

 24 lutego 2018 r. na Wydziale Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie po raz trzeci, odbył się festiwal kodowania, czyli Ogólnopolski Konkurs „Kodować każdy może”. Głównym organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa Nr 48 w Szczecinie. W tym roku uczestnikiem finału był także nasz uczeń Stanisław Gauza. Warunkiem zakwalifikowania się do finału, było przejście zdalnych eliminacji poprzez wykonanie ciekawego programu edukacyjnego z zakresu historii. 

 

Praca Stanisława Gauzy

Pierwszą częścią finału były zmagania indywidualne uczestników konkursu. Uczniowie w programie Scratch wykonywali zadania nawiązujące do hasła obecnego roku szkolnego - „Rok dla Niepodległej”. Uczniowie musieli stworzyć skrypty rysujące elementy na portrecie Józefa Piłsudzkiego, a także wkomponować skrypt rysujący flagi Polski o różnych stopniach trudności.

Drugim etapem konkursu były zmagania zespołowe. Zespoły uczniów dobrane zostały losowo i ich zadaniem było ciągu 10 minut stworzyć jak najciekawszy projekt na wskazany temat, odpowiednio  „Zwycięstwo” (klasy 2-3), „Sukces” (klasy 4-5) oraz „Remis” (klasy 6).

Podczas gdy uczniowie wykonywali zadania ich rodzicie i nauczyciele wysłuchali prezentacji mgr inż. Sławomira Wernikowskiego z Wydziału Informatyki na temat pozornej anonimowości w Internecie.

Poziom konkursu był bardzo wyrównany i był świetną okazją do sprawdzenia własnego poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu programowania.  Mam nadzieję, że nasza szkoła częściej będzie miała możliwość uczestniczenia w tak ciekawych projektach. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień informatycznych u uczniów naszej szkoły jest jednym z naszych priorytetów.

Joanna Kordzińska

 

 

Nauka programowania w Baltie

Ostatni weekend października w naszej szkole upłynął „programistycznie”. 11 naszych nauczycieli miało możliwość uczyć się od jednego z czołowych programistów na świecie – Bohumira Soukup.  Czecha, biegle posługującym się j. polskim, twórcą programu Baltie. Za swój olbrzymi wkład w rozwijanie idei nauki programowania ceniony przez takich znanych wykładowców  jak Seymour Papert (MIT, Logo), Mitchel Resnick (Scratch)  i wielu innych.

Baltie jest to wizualny język programowania, który uczniom może towarzyszyć od najmłodszych lat do szkoły średniej. Programowanie w Baltie to przede wszystkim twórcza i rozwijająca zabawa w myślenie.

Podczas warsztatów zostaliśmy zapoznani z ogromnymi możliwościami tego języka, platformą konkursową oraz przygotowywaną aplikacją na urządzenia mobilne. Pan Bohumir podzielił się z nami swoimi ogromnymi umiejętnościami pedagogicznymi oraz ciekawymi rozwiązaniami metodycznymi, które możemy wykorzystać teraz w pracy z naszymi uczniami.

Było to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie i mamy nadzieję, że to nie było nasze ostatnie spotkanie.

Joanna Kordzińska

 

Copyright © 2020. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Augusta hr. Cieszkowskiego Rights Reserved.


youtube